<meta name='google-adsense-platform-account' content='ca-host-pub-1556223355139109'/> <meta name='google-adsense-platform-domain' content='blogspot.com'/> <!-- data-ad-client=pub-6913485417106154 --> <!-- --><style type="text/css">@import url(https://www.blogger.com/static/v1/v-css/navbar/3334278262-classic.css); div.b-mobile {display:none;} </style> </head><body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar/4749064369946684632?origin\x3dhttp://carspotter2.blogspot.com', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>
Meer nieuws Contact

maandag 26 februari 2007

09:55 Gespot: BMW Alpina B5

Deze BMW Alpina B5 is gespot door Joeri. Alpina kan je een beetje vergelijken met dit merk een beetje vergelijken met de M van BMW, alleen is de B5 veel exclusiever dan een M5. Alpina neemt een 545i als basis met een 4,4 liter V8. De snuit valt makkelijker te herkennen aan de lager doorlopende bumperspoiler, die getooid is met het Alpina – logo een typisch striping op de flanken van het koetswerk (de striping zat niet op deze wagen.) Het geheel kan nog worden afgerond met de optionele achterspoiler (die er wel op staat), die eveneens zijn bijdrage tot een efficiëntere stroomlijn levert. De aankleedpartij is zeker geslaagd, al zullen sommige kopers waarschijnlijk toch een discretere wagen kiezen. In het interieur werd de Alpina toets discreet, maar stijlvol doorgevoerd met een blauwe tellerparty, specifieke inlegplaatjes en vloermatten.
Aan de motorblok wordt behoorlijk aan gesleutelt: alleen het blok, de cilinderkoppen, de elektronische nokkenasverstelling en de kleplichthoogteregeling Velvettronic (Door BMW ontwikkelde klepbedieningssysteem met volledig variabele lichthoogte van de inlaatkleppen. Maakt een in het inlaattraject gemonteerd smoorklep overbodig) bleven behouden. Andere zuigers, die tot een compressieverhouding van 0,9 : 1 leiden, maken de toepassing mogelijk van een compressor die exclusief door ASA geleverd wordt. Hierbij gaat het om precies te zijn om een radiaalcompressor; deze kan vergeleken worden met de compressorzijde van de turbo, die echter niet door de uitlaatgassen van de motor wordt aangedreven, maar met een riem en tandwiel door de krukas. Dit resulteert in precies 500PK en 700NM koppel. Daarmee heeft hij een topsnelheid (die niet begrenst is zoals bij de BMW M5) van 314km/u en doet hij in een sprintje van 0 naar 100km/u in 4,7 seconden.




Heb je idees, suggesties of tips of heb je zelf spots getrokken en je wilt ze graag zien op onze site gepubliceerd zien? Stuur ons dan een met de foto's en de paats waar je ze getrokken hebt. Vermeld ook je naam, zo kunnen wij deze mee op de site zetten.
Genève 2007
Alfa Romeo
Alpina
Aston Martin
Audi
Bentley
BMW
Bugatti
Chrysler
Diatto
Dodge
Donkervoort
Koeningsegg
Lamborghini
Maserati
Maybach
Mercedes
Opel
Porsche
Rolls-Royce
Spyker
Wiesmann
Beursbabes Genève 2007
Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4
Deel 5
Deel 6
Deel 7