12:48
|

Het platform stamt af van de Gallardo van zustermerk Lamborghini, de centraal geplaatste motor drijft 4 wielen aan. Dat is een al van de RS4 bekende (direct ingespoten) V8 met 420pk en 430Nm, naar keuze met manuele zesbak of gerobotiseerde (en dus sequentiële) R- tronic met bediening via een op de middenconsole geplaatste joystick of klepjes achter het stuurwiel. De mechaniek is goed voor een spurt naar 100km/u in 4,6 seconden en een onbegrensde – en vrij uniek voor een Audi – top van 301km/u. Het lijnenspel van de 4,43 meter lange, 1,90 meter brede en slechts 1,25 meter hoge en zowat volledig opgetrokken sportwagen is geen verrassing meer, want grote verschillen met het prototype zijn er eigenlijk niet.

Audi gaat de wagen bouwen in Neckarsulm, aan zo’n 15 stuks per dag. Er worden nu al bestellingen opgenomen, ergens in de lente van 2007 zouden de eerste leveringen gebeuren. Tegen dan zou de R8 ook de eerste seriewagen zijn die (als optie) voor alle lichtfuncties vooraan LED- technologie aanbiedt. Een Belgische prijs hebben we nog niet.





0 Comments:
Een reactie posten
<< Home