<meta name='google-adsense-platform-account' content='ca-host-pub-1556223355139109'/> <meta name='google-adsense-platform-domain' content='blogspot.com'/> <!-- data-ad-client=pub-6913485417106154 --> <!-- --><style type="text/css">@import url(https://www.blogger.com/static/v1/v-css/navbar/3334278262-classic.css); div.b-mobile {display:none;} </style> </head><body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar/4749064369946684632?origin\x3dhttp://carspotter2.blogspot.com', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>
Meer nieuws Contact

zondag 18 maart 2007

01:01 Genève 2007: Lamborghini Gallardo Superleggera

Ook sportwagens ontsnappen niet dat de wetmatigheid dat extra veiligheids- en comfort-uitrusting voor een pak ‘vervelende’ extra kilo’s zorgt. Vandaar af en toe een uitgeklede versie, genre de GT3 bij Porsche, de F430 Challenge Stradale bij Ferrari en nu deze Gallardo Superleggera bij Lamborghini. Het gewicht zakte van een kleine anderhalve ton tot 1.330 kilo, terwijl het vermogen (lichtjes) werd opgevoerd naar 530 pk. Resultaat: een spurt van 0 tot 100 km/u in 3,8 seconden. Ter vergelijking, de toch ook al niet trage ‘gewone’ Gallardo heeft er 4,3 seconden voor nodig. Het koetswerk werd wat agressiever – of als je wil: sportiever – aangekleed, zij het dan wel met lichte materialen. Zo werd het metaal van de motorkap geruild voor plastic en koolstofvezel. Ook de buitenspiegels, de diffusor en de middenconsole werden eruit vervaardigd, stoelen uit koolstofvezel zijn een optie. De gerobotiseerde versnellingsbak komt standaard, net als de harder afgestelde schokdempers.


Heb je idees, suggesties of tips of heb je zelf spots getrokken en je wilt ze graag zien op onze site gepubliceerd zien? Stuur ons dan een met de foto's en de paats waar je ze getrokken hebt. Vermeld ook je naam, zo kunnen wij deze mee op de site zetten.
Genève 2007
Alfa Romeo
Alpina
Aston Martin
Audi
Bentley
BMW
Bugatti
Chrysler
Diatto
Dodge
Donkervoort
Koeningsegg
Lamborghini
Maserati
Maybach
Mercedes
Opel
Porsche
Rolls-Royce
Spyker
Wiesmann
Beursbabes Genève 2007
Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4
Deel 5
Deel 6
Deel 7