03:47
|
Met de Quatroporte die ik heb gespot, mengt Maserati zich opnieuw in het segment van de luxeberlines, het uitverkoren speelterrein van de Germaanse prestigewagens. Met een apart koetswerkdesign, een ronkende naam en beresterke prestaties wil de Drietand aantonen dat Italiaanse flair een alternatief biedt voor de Duitse zakelijkheid. Zoals het dit genre wagen past, ademt het met inleghout en leder getooide interieur klasse en exclusiviteit.
Het obligate klokje op de middenconsole tekent eveneens present. Hoewel je ook achterin in luxe baadt, beleef je het meest plezier achter het stuur. Onder de kap zit de tot 400 pk gekietelde 4,2 liter-V8, goed voor een onbegrensde Topsnelheid van 275 km/u en een 0-100-sprint in 5,2 seconden. De door het transaxle-concept bereikte gewichtsverdeling, de dynamisch opgezette skyhook-ophanging en de zogeheten Duo Select-transmissie helpen om die potentie efficiënt op de weg te zetten. Die Duo Select is eigenlijk een herwerkte versie van de bekende Cambiocorsa-bak. De overgangen geschieden snel, maar door de brute overgangen knagen ze wel aan het rijcomfort. Het rijgedrag is evenwichtig en neutraal en verdient zeker zijn plaats tussen de krachtigere BMW 7-reeksen en Mercedes S-Klasse.
0 Comments:
Een reactie posten
<< Home