<meta name='google-adsense-platform-account' content='ca-host-pub-1556223355139109'/> <meta name='google-adsense-platform-domain' content='blogspot.com'/> <!-- data-ad-client=pub-6913485417106154 --> <!-- --><style type="text/css">@import url(https://www.blogger.com/static/v1/v-css/navbar/3334278262-classic.css); div.b-mobile {display:none;} </style> </head><body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar/4749064369946684632?origin\x3dhttp://carspotter2.blogspot.com', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>
Meer nieuws Contact

woensdag 6 juni 2007

12:12 Audi S6 in Dusseldorf

Eindelijk heb ik hem gespot. Dat Audi beroep doet op een door Lamborghini ontwikkelde motor klinkt maffer dan het eigenlijk is. Het Italiaanse merk steekt immers al een tijdje in de omvangrijke VW- portefeuille. Toch kon Ingolstadt het niet laten de krachtbron eens stevig onder handen te nemen, een S6 heeft nu eenmaal andere noden dan een Gallardo. Door de boring te vergroten van 82,5 naar 84,5 millimeter klimt de cilinderinhoud van 5 naar 5,2 liter, terwijl de FSi – technologie ervoor zorgt dat de voeding voortaan via een directe injectie geschiedt. Samen met variabele inlaatspruitstukken zorgt dit voor een tafelvormige koppelcurve, zodat de nijdige vermogensopbouw zich koppelt aan een genereuze souplesse.
Er 435 zenuwachtig trappelende en ongeduldige snuivende volbloeden te wachten tot je het gaspedaal genadeloos tegen de vloer nagelt. Onder het machtig gebulder van een plots onstekende orkaan snelt de Audi richting zijn elektronisch gelimiteerde topsnelheid, al laat hij duidelijk voelen eigenlijk een pak sneller te willen dan de stiefmoederlijk opgelegde 250 km/u. Ook bij de acceleratie en de sprintoefeningen tonen de Lamborghini-genen hun atletische vermogen. Zo sprint de S6 in 5,2 seconden vanuit stilstand naar 100 km/u, de Avant doet er een verwaarloosbare 0,1 seconden langer over. Toch laten ze met 13,4liter gemiddeld (per 100km) een min of meer aanvaardbaar verbruik optekenen.














Heb je idees, suggesties of tips of heb je zelf spots getrokken en je wilt ze graag zien op onze site gepubliceerd zien? Stuur ons dan een mailtje met de foto's en de paats waar je ze getrokken hebt. Vermeld ook je naam, zo kunnen wij deze mee op de site zetten.
Genève 2007
Alfa Romeo
Alpina
Aston Martin
Audi
Bentley
BMW
Bugatti
Chrysler
Diatto
Dodge
Donkervoort
Koeningsegg
Lamborghini
Maserati
Maybach
Mercedes
Opel
Porsche
Rolls-Royce
Spyker
Wiesmann
Beursbabes Genève 2007
Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4
Deel 5
Deel 6
Deel 7